Aktualnie w sklepach dostępny jest ogromny wybór produktów. Niezależnie od branży klienci mają dużą swobodę wyboru. Jak zatem trafić do swojej grupy klientów i wyróżnić się na tle konkurencji? Oczywiście w takiej sytuacji większe szanse będą miały produkty dużych koncernów, które nie szczędzą funduszy na promocję. Jednak my udowadniamy, że możesz zawojować rynek i zdobyć serca konsumentów, nawet będąc niewielkim producentem.
Nr1: Opakowanie, które przyciąga
Zdecydowanie najistotniejsze jest opakowanie w jakim znajduje się produkt. Powinno być ono wykonane z wysokiej jakości materiałów – wówczas produkt będzie prezentować się elegancko na półce. Opakowania mogą być wykonane z kartonu, szkła lub folii. Wybór rodzaju opakowania, jego kształtu i kolorystyki powinien być dopasowany do charakteru produktu i nawiązywać do identyfikacji wizualnej. Zaprojektowanie opakowania warto powierzyć profesjonalistom. Estetyczne i przemyślane opakowanie z pewnością przyciągnie uwagę, jednak nieestetyczne opakowanie może wręcz odstraszyć potencjalnych klientów.
Nr2: Torba reklamowa promująca produkt
Chcesz wypromować nowy produkt? A może chciałbyś powiększyć grono obecnych klientów? Spraw, żeby obecni klienci opowiedzieli o Twojej marce, nie wypowiadając ani jednego słowa. Jak to możliwe? Sprawdzonym pomysłem są torby reklamowe, w które zapakujesz zakupy klienta. Torba reklamowa kojarzy Ci się nieekologicznie? Mamy na to sposób – torby wielorazowe wykonane z grubej folii lub z papieru. Torba reklamowa powinna być oczywiście ozdobiona nadrukiem z logo Twojej marki, hasłem reklamowym lub grafiką czy zdjęciem nawiązującym bezpośrednio do produktu.
Nr3: Materiały POS promujące markę
Znaczna część decyzji zakupowych podejmowana jest przez klientów spontanicznie. Będąc na zakupach w sklepie jesteśmy bardziej skłonni kupić coś, czego nie planowaliśmy. Warto nakierować klienta na nasz produkt. Doskonale w tej roli sprawdzą się materiały POS, które wręcz naprowadzają konsumenta na dany produkt. Wśród najczęściej używanych materiałów POS znajdują się stojaki (np. wykonane z kartonu) z artykułami promocyjnymi, naklejki umieszczane na podłodze, czy oznaczenia montowane bezpośrednio do regału sklepowego. A jakie Wy macie sposoby na promowanie produktów w sklepie? Jesteśmy ciekawi Waszych pomysłów!