Marketing

Dlaczego warto zainwestować w portret biznesowy i komu zlecić sesję zdjęciową? Podpowiadają specjaliści z Fantasmatic

• Zakładki: 175


Myśląc o takich firmach jak Facebook czy Microsoft, jednym z pierwszych obrazów, który przychodzi Ci na myśl, jest twarz dyrektora generalnego. To właśnie siła portretu biznesowego. Jest on nie tylko jednym z najważniejszych elementów wizerunku firmy i marki osobistej w dzisiejszych czasach, ale i sposobem, by stacjonarne biznesy nie funkcjonowały w izolacji od cyfrowego świata. Profesjonalna sesja oferuje szereg korzyści, które czynią ją cenną inwestycją. Dowiedz się, dlaczego warto zdecydować się na portret biznesowy.

Portret biznesowy – klucz do budowania profesjonalnego wizerunku marki 

W świecie, w którym wszyscy chcą zostać zauważeni, nie ma nic gorszego niż nijakość i brak spójności przekazu. Chcąc wyróżnić się na tle konkurencji, musisz zadbać o to, aby za tym, co robisz stała nie tylko historia, ale i ludzie ją tworzący. Marka musi mieć twarz!  Wizerunek firmy jest kluczowy dla budowania zaufania i wiarygodności w oczach klientów oraz partnerów biznesowych. Portret biznesowy to szczególny rodzaj fotografii, który łączy postrzeganie Twojej osoby z działaniami firmy, którą reprezentujesz. Dzieje się tak, dlatego, że wizualny aspekt komunikacji marki jest często pierwszym kontaktem potencjalnego klienta z firmą. Profesjonalne zdjęcia sprawiają, że ten kontakt może być bardziej przekonujący, gdyż pozwala na wykreowanie pozytywnych skojarzeń z firmą.

Jeśli myślisz, że przeceniamy rolę portretu biznesowego, wystarczy, że przypomnisz sobie czas poszukiwania mieszkania lub domu. Któremu agentowi nieruchomości zaufałeś? Temu, który dzięki fotografii zbudował wizerunek godnego zaufania eksperta czy może przypadkowemu pośrednikowi, o którym nie wiedziałeś dosłownie nic? W przypadku branż, gdzie relacje z klientami opierają się na zaufaniu i bezpośrednim kontakcie portrety biznesowe są wręcz obowiązkowe. Zdjęcia, które pokażą, kim jesteś, mogą zdziałać cuda. 

Inwestycja w profesjonalną sesję biznesową to nie tylko sposób na spójność komunikacyjną, możliwość wpływania na postrzeganie marki czy też poprawę estetyki materiałów promocyjnych. Nie bez znaczenia jest także kwestia widoczności w Internecie. Odpowiednio zoptymalizowane portrety biznesowe mogą pomóc witrynie Twojej firmy znaleźć się w wynikach wyszukiwania obrazów (Google Grafika) i uzyskać lepszą pozycję w ogólnych wynikach wyszukiwania. 

Portret biznesowy – na co zwrócić uwagę przy zlecaniu sesji fotograficznej?

Wybór odpowiedniego fotografa jest równie ważny, co sama decyzja o zorganizowaniu sesji biznesowej.  Osoba stojąca za aparatem może stać się kropką nad i Twojego przyszłego sukcesu. Musisz poszukać specjalisty, który ma doświadczenie w tworzeniu portretów biznesowych i potrafi dostosować styl fotografii do charakteru danej branży. Jeśli myślisz, że powierzenie swojego wizerunku osobie, która wykonała zachwycające zdjęcia na Twoim ślubie, jest dobrym pomysłem, to jesteś w dużym błędzie. Nie każdy fotograf potrafi połączyć kilka elementów w taki sposób, by finalne obrazy idealnie komunikowały wartości i misję firmy. Warto również pomyśleć o osobistych cechach fotografa, abyś na planie zdjęciowym mógł czuć się komfortowo. Jako że każdy specjalista od fotografii ma swój unikalny sposób pracy i edycji zdjęć, przed podjęciem współpracy należy upewnić się, że dana estetyka odpowiada Twoim oczekiwaniom oraz że zdjęcia będą spójne z dotychczasowym wizerunkiem marki. 

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
130 wyświetleń
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *