Marketing nowego biznesu

Sposoby promocji nowego biznesu

Założyć działalność gospodarczą to pestka, w porównaniu z tym, co trzeba zrobić, by nasza działalność zaczęła funkcjonować. Mówię tu o marketingu i działaniach promocyjnych, które pozwolą innym Was dostrzec. W jaki sposób zrobić pierwszy krok, by być efektywnym i zarabiać?

Przede wszystkim strategia      

Bez pomysłu i planu jeszcze nikt świata nie podbił. Nie musi to być plan rozrysowany na kartkach A4 czy też w Power Point’cie, choć taka wizualizacja zawsze pomaga. Wystarczy przemyśleć działania marketingowe, zastanowić się, jak powinniśmy się skomunikować z potencjalnym Klientem.

Początek początków

W strategii działań marketingowych powinien znaleźć się opis celu, misji, wizji naszego działania  – to dobry punkt motywacyjny. A tuż za nimi powinniście wziąć pod uwagę trzy aspekty komunikacji – Kto – Co – Jak. Kto to wy – opiszcie siebie, kim jesteście, co robicie, jakie usługi świadczycie. To również Wasi Klienci – kim oni są? Dlaczego mieliby skorzystać z usług Waszej firmy? Ile mają lat? W jakich kręgach się obracają? Co – to oczywiście Wasza oferta, opiszcie porządnie Wasze produkty czy usługi, nie żałujcie na to czasu, stwórzcie listę produktów, jak i cenniki. Postarajcie się napisać choćby wstępne ich opisy na stronę internetową, o której zaraz opowiemy. Następnie zastanówcie się jak połączyć te wszystkie elementy. W jaki sposób się skomunikować z odbiorcą i przedstawić mu swoją ofertę? To nie jest niemożliwe! Ludzie robią to od stuleci!

Narzędzia do wykorzystania

Jakie narzędzia możecie wykorzystać w celu skomunikowania się z Waszym potencjalnym Klientem? Przede wszystkim różnego rodzaju formy reklamowe – od reklam fizycznych (plakatów, ulotek, banerów i gadżetów – tu wspomnimy, że warto wybrać jedną firmę realizującą Wasze projekty, by wszystkie te elementy były spójne, np. gartees.pl) po reklamy internetowe. Marketing w sieci rozwija się błyskawicznie, staje się on wielką platformą wymiany informacji o dostępnych ofertach, o przedsiębiorczych osobach. Warto inwestować w rozwój wizerunku firmy w sieci. To nasza przyszłość. Klienci, grupy docelowe coraz częściej zasięgają porad w internecie, wyszukują firm działających w pobliżu w Googlu, umożliwcie im łatwiejszy dostęp do Was. Nie lekceważcie żadnego rodzaju reklam. Jeśli udało się Wam dość dobrze scharakteryzować grupę odbiorców, do której się będziecie zwracać, forma reklamy nie powinna Wam przysporzyć żadnych kłopotów. Pamiętajcie tylko, by nie podejmować pochopnych działań i pilnować spójności działań marketingowych.

 

8 Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*