Spośród wielu dostępnych kanałów, reklama w telewizji nadal traktowana jest jako najbardziej prestiżowa. Chociaż promocja marki jedynie poprzez spoty reklamowe może okazać się nietrafioną strategią marketingową, to w połączeniu z płatną reklamą w wyszukiwarce internetowej i promocją firmy na portalach społecznościowych, reklamy telewizyjne dają największe możliwości dotarcia do potencjalnych (i nie tylko klientów). Czy reklamy telewizyjne naprawdę są takie skuteczne i czy taka inwestycja się opłaci?
Popularność reklam w telewizji wciąż rośnie
Mimo że coraz więcej osób rezygnuje z płatnej telewizji na rzecz takich platform jak Netflix czy HBO GO, badania KRRT pokazują, że popularność reklam telewizyjnych rośnie. To doskonała wiadomość dla wszystkich, którzy zastanawiają się czy z promocją swojej marki w telewizji się nie spóźnili.
Co więcej, umiejętnie zrealizowany spot reklamowy może być wykorzystany w innych kanałach. Jednak stworzenie uniwersalnego filmu reklamowego może okazać się pułapką. Czy istnieje złoty środek między dotarciem do jak największego grona potencjalnych klientów a dopasowaniem przekazu do targetu?
Najlepsze reklamy telewizyjne – przepis na sukces reklamy telewizyjnej
Wydawać by się mogło, że przepis na idealną reklamę telewizyjną nie istnieje. Faktycznie, telewidzowie w trakcie przerwy reklamowej najchętniej idą do kuchni zaparzyć herbatę, ucinają dłuższą pogawędkę przez telefon lub po prostu zmieniają kanał. Jednak potrafimy wymienić najlepsze reklamy telewizyjne, które większość z nas oglądała z prawdziwą przyjemnością:
- Reklama Allegro – Czego szukasz w święta?
- Seria reklam Orange z Sercem i Mózgiem
- Seria reklam piwa Żubr
Reklamy z poczuciem humoru, reklamy, które budzą ciepłe uczucia czy gra słów – twórcy reklam mieli różne pomysły na kreację, która okazała się strzałem w dziesiątkę. Reklamy te chętnie oglądało (i nadal ogląda) większość z nas, bez względu na płeć, wiek czy zainteresowania.
Jednak wyprodukowanie takiego spotu reklamowego jest prawdziwą sztuką, dlatego jeśli nie mamy pomysłu, czym podbić serca większości widzów, lepiej skupić się na wybranej grupie i głównie do nich kierować przekaz. Podczas targetowania powinniśmy jednak możliwie jak najmniej kierować się utrwalanymi stereotypami. Dowiedzmy się: kim są nasi potencjalni klienci, jak zmieniają się trendy w branży i… jakie spoty nagrywa nasza konkurencja.
Pamiętajmy, że reklama w telewizji może nieść różnorodny przekaz – celem reklamy może być utrzymanie udziału lub dominacji na rynku poprzez promocję konkretnego produktu lub całej marki, ale reklama może także ocieplać wizerunek marki, np. poprzez ukazanie działań firmy w zakresie CSR. Oczywiście, aby reklama telewizyjna miała szansę wyróżnić się na tle innych spotów, musi być zrealizowana na najwyższym poziomie. To oczywiście wiąże się z kosztami – w drugiej części opowiemy czy reklama w telewizji się opłaca i ile tak właściwie kosztuje.
Tagi: reklamy telewizyjne, najlepsze reklamy, reklama telewizyjna
1 thoughts on “Czy reklamy telewizyjne są skuteczne? Cz. 1”