Wiele ludzi nie zdaje sobie sprawy z ilości billboardów, neonów i innych zewnętrznych form reklamy, które codziennie mijają. Niektóre banery przyciągają naszą uwagę mniej, inne bardziej, ale pewne jest, że na każdym z nich oprócz grafiki znajduje się również treść. To ona otacza nas ze wszystkich stron i jest ważną, choć niejedyną składową całego projektu. Jak tworzyć banery wielkoformatowe, by docierały do potencjalnych klientów i zwracały uwagę większej ilości osób?
Oryginalny projekt i profesjonalne wykonanie druku wielkoformatowego
Jest kilka rodzajów banerów do wyboru. Główny podział dotyczy materiału z jakiego są wykonane. Możemy wyróżnić banery m.in. laminowane, powlekane czy dwustronne. Jedne są przeznaczone wyłącznie do wnętrz, a inne charakteryzuje odporność na warunki atmosferyczne, dlatego można umieścić je na zewnątrz budynków. Wybierając konkretny rodzaj, musimy sugerować się miejscem docelowym gotowej reklamy. Przygotowując projekt, warto określić jego cel i na tej podstawie zamówić baner według indywidualnych wytycznych.
Co umieścić na banerze reklamowym?
Projektując baner reklamowy, warto znać umiar – tyczy się to przede wszystkim ilości treści na gotowym druku. Nadmiar tekstu może powodować dezinformację i brak zrozumienia czytanego komunikatu. Jeden mocny akcent wystarczy, by przykuć uwagę pieszego lub kierowcy i zachęcić go do zapoznania się z ofertą. Chwytliwe slogany na długo zapadają w pamięci i nierzadko budzą pozytywne skojarzenia. Niekiedy to grafika góruje nad treścią i mocniej oddziałuje na czytających, więc i takie rozwiązanie warto rozważyć. Mimo wszystko, takie aspekty jak rozmieszczenie tekstu, rozmiar czcionki lub jej styl mają znaczenie.
Po co inwestować w baner reklamowy?
Wystarczy przejść się jedną z ulic dowolnego miasta, żeby napotkać kilka lub kilkanaście banerów. Wiszą na słupach, są przyklejone na budynkach czy umieszczone na przystankach autobusowych. To tania forma reklamy, która w krótkim czasie dociera do wielu ludzi. Z takich form graficznych korzystają nie tylko firmy, ale i osoby indywidualne. Politycy drukują banery przed ważnymi wyborami, chcąc zwiększyć swoją rozpoznawalność w różnych częściach kraju. Firmy stawiające swoje pierwsze kroki na rynku tworzą tego typu reklamy, by pokazać się klientom i zaprezentować oferowane usługi. Inwestycja w druk reklamowy może zmienić sytuację przedsiębiorstw, mających problem ze zdobyciem nowych klientów. Możliwości jest mnóstwo, a szanse na sukces bardzo duże.
Kiedy planujemy strategię marketingową dla naszej firmy i nie jesteśmy pewni, jaka forma reklamy sprawdzi się najlepiej, to weźmy pod uwagę banery. To niedrogie rozwiązanie, które może przynieść spore korzyści w postaci wzrostu liczby klientów czy większej rozpoznawalności.
Artykuł powstał przy współpracy z drukarnią BanerBunny.