Firma

Woblery, shelfstopery i cenówki – materiały POS, które przyciągają uwagę klientów

• Zakładki: 30


POSM na stałe zagościł w zdecydowanej większości punktów handlowo-usługowych. Jego znaczenie docenili menagerowie sklepów wielkopowierzchniowych, ale także mniejszych, osiedlowych sklepów wielobranżowych, a nawet właściciele niewielkich sklepów czy punktów, w których sprzedaje się usługi. Osoby odpowiedzialne za marketing mają do dyspozycji wiele rodzajów materiałów POS, które można kupić lub zamówić w dowolnej formie. W tym artykule przyjrzymy się woblerom, shelfstoperom i cenówkom, które przyciągają uwagę klientów, zwiększają wartość koszyków, ale i pomagają zorganizować przestrzeń.

Cenówki – przejrzysta cena produktu wzbudza zaufanie klientów

Przy każdym produkcie w każdym sklepie musi znaleźć się informacją z ceną. Przepisy mówią, że sprzedawca ma obowiązek podać kwotę brutto lub kwotę brutto oraz netto. Ponadto podając cenę artykułów spożywczych, należy podać jednostkę miary, której cena dotyczy (opakowanie, 1 kg, 100 g). W przypadku braku odpowiednich informacji, grozi kara 20 tysięcy złotych, a gdy inspekcja trzykrotnie w przeciągu roku zauważy nieprawidłowości, nawet 40 tysięcy złotych.

Oczywiście dobre oznakowanie cenowe to podstawa budowania trwałych relacji z klientem. Jeśli kupujący biorąc wybrany produkt z półki, jest informowany, że kosztuje on 10 zł, a przy kasie okazuje się, że jest on droższy, może więcej do tego sklepu nie wrócić.

Dlatego każdy właściciel, menager i kierownik sklepu powinien dbać o to, by każdy towar opatrzony był aktualną ceną, która jest czytelna dla każdego klienta sklepu. Oznacza to, że jeśli podajemy cenę za 100 g produktu, informacja o jednostce miary powinna być tak samo widoczna, jak sama cena.

Osobom odpowiedzialnym za aktualizowanie cen asortymentu na całym sklepie w sukurs przychodzą cenówki. POSM, dzięki któremu każda cena będzie widoczna, dzięki któremu każdą cenę z łatwością zaktualizujemy i dzięki któremu zostanie zachowana estetyka to najlepsze rozwiązanie do każdego sklepu.

Woblery – przyciągają wzrok, zachęcają do zakupu

Wobler to kolejny przedstawiciel małych materiałów POS. Małych nie oznacza mniej ważnych! Woblery robione są z tworzyw sztucznych, a główny element odstaje na elastycznej nóżce, za pomocą której mocowane są do półek przy promowanych produktach. Dzięki temu skutecznie przyciągają wzrok, a dobrze zaprojektowane potrafią zachęcić do zakupu danego produktu najbardziej niezdecydowanego klienta.

Doskonałym przykładem mogą być woblery zapachowe. Działają one na takiej samej zasadzie, jak gazetki reklamowe z perfumami – wystarczy potrzeć zaznaczony fragment strony, by poznać prezentowany zapach.

Dlaczego zapachowe woblery są tak skuteczne?

  • Ciekawią i angażują klienta, który podchodzi, zatrzymuje się, sprawdza zapach, zaczyna się zastanawiać – więcej spędzonego czasu przy półce to większe szanse na zakup spoza listy zakupowej
  • Klient, który przyszedł po swoje ulubione perfumy i porównuje je z innymi zapachami, może stanąć przed trudnym wyborem i najlepszym rozwiązaniem może okazać się zakup obu flakoników
  • Raz zaciekawiony klient chętnie wróci w to samo miejsce podczas kolejnych zakupów

Woblery zapachowe można także wykorzystać w sprzedaży artykułów spożywczych – aromatów do ciast i gotowych produktów.

Shelfstopery – materiały POS, które przyciągają uwagę i pomagają zorganizować przestrzeń

Shelfstopery to prostopadle montowane do półek materiały POS, które zwracają uwagę klientów, informują ich o promocjach, wyprzedażach, nowościach lub po prostu o położeniu poszczególnych produktów.

Gdy dział z kaszami, ryżem i makaronem zajmuje całą alejkę, warto ułatwić klientowi szukanie tego, na czym mu zależy. Kupujący, który musi przejrzeć więcej półek, niż to faktycznie jest koniecznie, może wybrać produkty, których nie planował kupić. Jednak łatwo w ten sposób klienta zirytować i zrazić do poszukiwań potrzebnego artykułu, a także zniechęcić go do powrotu do sklepu.

Jak zawsze wybierając materiały POS, należy pamiętać o ich estetycznym wykonaniu, a także dbałości o wygląd podczas ekspozycji. Zniszczone woblery czy cenówki trzeba zastąpić nowymi, perfekcyjnie prezentującymi się materiałami POS.

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
375 wyświetleń
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *