Firma

W jaki sposób webinar może mieć wpływ na twoją sprzedaż? Odpowiada ekspert kursów online Magdalena Pawłowska

• Zakładki: 12


Webinar to jeden z najlepszych sposobów na zwiększenie sprzedaży i rozwój firmy.  Pomaga zbudować nową bazę zaangażowanych klientów, jednocześnie poprawiające retencję wśród obecnych klientów. Webinar może pomóc w budowaniu relacji z klientami, wpływać na ich decyzje zakupowe i wspierać strategię marketingową firmy. 

Webinary pozwalają budować autorytet marki, przyciągając odwiedzających do witryny. Stanowią skuteczne narzędzie marketingowe, które pozwala na dotarcie do szerokiego grona odbiorców i może znacząco wpłynąć na wzrost sprzedaży. Aby skutecznie wykorzystać webinary do zwiększenia sprzedaży, należy wykorzystać odpowiednie narzędzia i techniki.

Poruszaj tematy, na których się znasz

Nie staraj się tworzyć webinarów na podstawie modnych czy też popularnych tematów. Skupiaj się na tematach, na których znasz się najlepiej. Jeśli na przykład zajmujesz się projektowaniem stron internetowych, możesz stworzyć webinar pokazujący, jak krok po kroku stworzyć stronę, korzystając z szablonów. 

Dostarczaj użytecznych informacji 

Wiele osób korzysta z webinarów tylko po to, by zaprezentować swoje produkty. Nie jest to dobra strategia. Seminaria internetowe służą do dostarczania cennych faktów, spostrzeżeń i informacji. To właśnie takie podejście pozwala zbudować dobre relacje z odbiorcami. Dzięki temu wracają po kolejne informacje, a sprzedaż odbywa się przy okazji. 

Wspomnij o swoim produkcie lub usłudze

Jeśli prowadzisz webinar np. na temat sposobów radzenia sobie z obiekcjami klienta, możesz poinformować słuchaczy o tym, że napisałeś książkę lub e-booka na ten temat. Pamiętaj, by informacja nie miała nachalnego charakteru. Zainteresowane tym, co przekazujesz osoby, same będą dążyć do uzupełniania wiedzy i tym samym zakupu książki/e-booka.

Wykorzystaj okazję, aby zdobyć nowych odbiorców

Staraj się wchodzić w interakcje z odbiorcami nie tylko podczas webinaru (zadawanie pytań), ale również za pośrednictwem platform społecznościowych. W ten sposób możesz zyskać zwolenników, jak również cenne informacje zwrotne. Możesz również wysyłać e-maile z podziękowaniami za obecność, a następnie informacjami (np. zaproszenia na kolejny webinar, nowy artykuł na blogu itp.), które mogą ich zainteresować. Warto również przesłać uczestnikom podsumowanie prelekcji oraz linki do materiału wideo lub prezentacji.

Pokaż słuchaczom, że doceniasz ich udział w webinarze

Nagradzaj odbiorców za czas spędzony z tobą, np. oferując rabat lub bezpłatne produkty/usługi. 

Webinar sprzedażowy 

Kiedy już udało ci zbudować autorytet wśród użytkowników, co widać po rosnącej frekwencji podczas seminariów internetowych, możesz przejść na kolejny poziom, jakim jest webinar sprzedażowy. Niezależnie od tego, co będziesz sprzedawać, główną część spotkania musi stanowić część merytoryczna, która wyposaży uczestników w wiedzę niezbędną do poradzenia sobie z problemem, z którym do ciebie przyszli. 

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
36 wyświetleń
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *