Marketing

Logo i logotyp – czym się różnią?

• Zakładki: 56 • Komentarz: 4


Wydawałoby się, że sukces firmy zależy przede wszystkim od tego, co firma ma do zaproponowania. Jednak sam produkt nie obroni się bez odpowiedniej identyfikacji wizualnej. Twoja firma nie powinna być tylko producentem czy usługodawcą, ale marką. Marką, która będzie istniała w świadomości klientów, której wygląd będzie budził pozytywne skojarzenia – pełne szacunku i miłości. Jednym z ważniejszych elementów identyfikacji wizualnej jest logo – symbol Twojej firmy i znak rozpoznawczy.

Logo czy logotyp?logotyp2

Kiedy mówimy o identyfikacji wizualnej wymieniamy dwa, podobnie brzmiące pojęcia: logo i logotyp. Często można spotkać się z zamiennym stosowaniem tych dwóch terminem, co jest błędne. Czym różni się logo od logotypu?

Logo, to znak graficzny, który składa się z napisu, obrazka lub innej graficznej ekspresji. Jest ono charakterystyczne i unikalne dla danej firmy, a jej główną funkcją jest umożliwienie konsumentom identyfikację marki. Na logo składają się następujące elementy:

  • Sygnet
  • Logotyp
  • Tagline – czyli motto, jego obecność jest opcjonalna

Jak już mogliście zauważyć, logotyp jest częścią składową logo. Jest to interpretacja graficzna brzmienia nazwy firmy lub marki.

Logo powinno być obecne na wszystkich materiałach firmy i oczywiście wszędzie powinno mieć taką samą formę. Kiedy potrzebna jest skrócona wersja logo, wówczas stosuje się sam sygnet. Ważne, by logo na każdym produkcie posiadało ten sam odcień kolorystyczny i zawierało wszelkie detale. Tylko wówczas stworzycie profesjonalny wizerunek. Nie udawaj mistrza programów graficznych. Lepiej powierzyć wykonanie logo profesjonalistom, takim jak agencja Quality Pixels http://qualitypixels.pl/.

comments icon4 komentarze
4 komentarze
671 wyświetleń
bookmark icon

4 thoughts on “Logo i logotyp – czym się różnią?

    Napisz komentarz…

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Najstarsze
    Najnowsze
    Najwyżej oceniane